Kategorier
Live shopping

Live shopping – den nya säljkanalen

Live shopping är ett enkelt sätt att presentera produkter för presumtiva kunder. Med rätt ton och upplägg kommer din butik att få trogna följare och köpare.

Frida älskade det nya konceptet med live shopping. Det hade nästan blivit så att man skulle kunna kalla henne en “live shopaholic”. Hon kunde sitta i timmar – känna sig som en del i en samvaro. De som presenterade varorna var alltid så trevliga och ju oftare de återkom i olika sändningar desto mer började Frida att uppfatta dem som vänner och inte som säljare.

Hon tänkte att live shopping var lite som att ta det återkommande inslaget i TV4s nyhetsmorgon steget längre. Det där inslaget där en stylist kom och presenterade det senaste och kommande modet, med skyltdockor och snyggt arrangerade och kombinerade kläder. Där fick man dock ofta inte ens reda på var kläderna kunde köpas – trist.

Med Live shopping blir kunden delaktig

Nu satt Frida och tittade på en streaming från Kappahl. Det var en inspirerande tjej som var yogalärare och som presenterade det nya sortimentet av bekväma kläder – loungewear kallades det visst – som “passade för livets alla sköna stunder”. Det var så klart tränings- och yogakläder men också snygga klänningar i mjukt linnetyg och mycket annat.

Frida skrev en fråga i chatten: “finns klänningen i fler färger?”. Strax därefter visade presentatören på en klädställning där klänningen visades upp i alla färgvarianter som fanns. Den korallröda var så snygg och borde passa precis till sjalen som de hade visat upp för en stund sen. Frida kastade sig över chatten igen – kunde de visa dessa båda plagg ihop?