Kategorier
Marknadsföring

DOOH för att synas för potentiella kunder

Att vara synlig är en viktig princip inom reklamvärlden. Genom att använda DOOH kan företag locka till sig nya kunder som är intresserade av deras produkter eller tjänster.

I dagens samhälle är närvaro på olika sociala medieplattformar ett vanligt sätt att synas. För att få uppmärksamhet där krävs det ofta att man får människor att gilla företagets sida och börja följa företaget. Dock är det en ständig förändring inom sociala medier, och många börjar inse att dessa kan vara tidskrävande och tar därför bort sina konton.

Att investera i tv-reklam kan vara en väg att gå, men även där finns det möjligheter för tittaren att undvika reklamen genom att snabbspola. Endast ett fåtal reklaminslag når samma nivå av genomslagskraft som klassiska reklamfilmer. Många kan nog citera reklamfilmer för piller, spel och bemanningsföretag.

Dra ögonen till din reklam med en välgjord strategi

Därför är det viktigt att hitta alternativa sätt att nå ut till din målgrupp. DOOH – digitala reklamytor utanför hemmet, är en sådan strategi. När man passerar en sådan yta är det svårt att ignorera den, och det är omöjligt att snabbspola förbi den. Det gör att reklamen syns tydligt för personerna som befinner sig i närheten av platsen där reklamen visas.

Genom att skapa en välgenomtänkt reklam kan du fånga människors uppmärksamhet på en digital reklamyta och få ditt företag att synas. Reklamen kan riktas mot platser där en ny målgrupp finns. Till exempel kan gymkedjor använda digitala reklamytor för att nå hälsomedvetna kunder. Även mataffärer, barer och andra platser är perfekta för att utnyttja DOOH-reklam.